Hi-Tech

Робот-журналистер нарыққа енді: қиындықтар мен мүмкіндіктер

Журналистер "Ақыр заман жақындап келе жатыр" деп болжайды

Авторларды қолдау орталығы

mediabugin@gmail.com

        

Журналистика технологиялық революция қысымымен өзгеріп отырады. Футоролог Эмми Уэбб алдағы жылдары мамандықтың тағдыры жайлы осындай мәлімдеме жасады. Қазан айында АҚШ-тың Алматыдағы Бас консулдығы ұйымдастырған ТМД елдерінің журналистеріне арналған АҚШ пресс-туры аясында журналистер Американың ең үлкен цифрлық медиа конференциясына – Онлайн жаңалықтар қауымдастығына (ONA) қатысуға мүмкіндік алды. 3 мыңнан астам журналист қатысқан шара барысында көптеген қызықты панельдік пікірталастар мен шеберлік сыныптары ұйымдастырылды. ONA-дағы ең қызықты қойылымдардың бірі футуролог, Future Today институтының негізін қалаушы Эмми Уэббтің сөйлеген сөзі болды.  

 Журналистер үшін оның болжамдары ақырзаман болып табылады: технология дамыған кезде бұқаралық ақпарат құралдары түбегейлі өзгереді. Ал өзгеріп жатқан ландшафтқа ене алмайтындар мәңгілікке жоғалады. Бір жағынан футурологтар кез-келген нәрсені болжай алады, бірақ мұның бәрі орындала ма, жоқ па – бұл үлкен сұрақ. Екінші жағынан, біз тек Интернеттің пайда болуы дәстүрлі медианы адам танымастай өзгерткенін көреміз. Сонымен, барлық саяси баяндамалардағы «адамзат маңызды өзгерістердің алдында тұр» деген қарапайым сөз тіркесі бүгінде бұрынғыдан да маңызды. Ақпаратты таратудың қазіргі жылдамдығы әлемді біз ойлағаннан тез өзгертеді. Эмми Уэбб өзінің барлық болжамын үш негізгі топқа бөлетінін айтады:

- аудио технологиялар (бұл сөйлеуді танитын бағдарламалар, сондай-ақ Яндекс пен Алиса сияқты дауыстық көмекшілер);

- визуалды технологиялар (мұнда спикерге адамдарды, заттарды және жағдайларды әртүрлі жағдайда танитын «ақылды» жүйелер және кез-келген нәрсені нақты уақыт режимінде суретке түсіруге болатын CubeSats шағын жерсеріктері желісі және басқа да жаңалықтар кіреді);

- үшінші топ ақпаратқа қол жеткізу жүйелерімен байланысты (спойлер: Интернетті әртүрлі аймақтық ішкі жүйелерге бөлшектеуге болады, олар тіпті бір-біріне қайшы келуі мүмкін).

Футуролог медиа нарықтың болашақ иелерін жасанды интеллектпен жұмыс істеуге тырысатын 9 компания деп атайды: Amazon.com, Google, Apple, Facebook, Alibaba Group, Microsoft, IBM, сонымен қатар қытайлық онлайн-алпауыттар - Tencent ірі интернет-провайдері және Орта Патшалықтың іздеу жүйесі Байду. Тергеу журналистикасы мен жаңалықтары тұлғаны тану технологиясының көмегімен дайындалуы мүмкін. Футурологтың айтуынша, бұл технологиялар болашақта болмайды - олар ұзақ уақыт жұмыс істеп келеді, бірақ бұқаралық ақпарат құралдарында әлі жоқ. Мысалы, Facebook фотосуретте тег қосу үшін сіздің достарыңыз бен қоғам қайраткерлерінің беттерін оңай анықтай алады. Қытайлық Megvii компаниясы тіпті адамдарды жүріс-тұрысымен тани алатын Face ++ бағдарламасын жасады.