Bugin
Невада штатының шөлді бөлігін американдық әскерилер ұзақ уақыт бойы авиациядан бастап, ядролық зымырандарға дейін сынақ алаңы ретінде пайдаланып келеді. Бұл үшін ол маңда әскери базалар салынды. Базалар қатаң түрде жіктеледі. Дегенмен ол маңға барлаушылардан басқа өзге адамның қызығуы екіталай. Неліктен 51-аймақ осыншалық танымал және ол жерде не бар?
51-аймақ Неваданың оңтүстігінде, Лас-Вегастан солтүстікке қарай 135 шақырым жерде орналасқан. 19 ғасырдың ортасында онда күміс пен қорғасынның кен орындары ашылады, содан кейін ағылшындық Groom's Lead Mines компаниясы кенішті игеруге кірісіп, жергілікті құрғақ көлге оның негізін қалаушының атын берді. Кейінірек Джонас Осборн кен орындарын игеру құқығын сатып алады, ал оның ұлы 1918 жылға дейін кен өндіруді жалғастырды.
Грум көлінің маңындағы алғашқы аэродром 1942 жылы салынды: В-25 (Митчелл) қос қозғалтқышты бомбалаушы ұшақтарының экипаждары дайындалған Үнді-Спрингс әуе күштерінің базасы сонда «№1 қосалқы аэродром» орналастырды. Бес жылдан кейін, соғыс аяқталғаннан кейін, база таратылды. Бір жылдан кейін оның аумағында атом қаруын, баллистикалық зымырандарды және озық авиациялық технологияларды сынаумен айналысатын әскери қызметкерлер пайда болды.
Өйткені, 1951 жылдың қаңтарынан бастап көршілес Невада полигонында атом зарядтарының жарылыстары үнемі жүргізіліп келеді. Осы сынақтардан оралған №4925 ұшқыштар тобының ұшқыштары тұзбен жарқыраған Грум көлін бірнеше рет көрді және, әрине, оны есіне алды. Олардың арасында әуе күштері мен ЦРУ әрекеттерін үйлестіруге жауапты кәсіби сынақ ұшқышы Осмонд Ритланд болды.
1955 жылы сәуірде соңғы U-2 шпиондық ұшағын жасаушылар өз еңбектерін жасыру үшін орын іздеген кезде ол «No1 өрісті» ұсынды. Жоба менеджерлеріне бұл жер бірден ұнады және сол жылдың маусым айында «Жұмақ ранчосында» ауқымды құрылыс басталды (ЦРУ қызметкерлері таңдалған аумақты осылай атады): ұшу-қону жолағы жаңартылды, ангарлар, мұнаралар, электр станциясы және тұрғын үйлер салынды, жолдар мен жұмыс орындары асфальтталды.
Грум ұшқыштарында арнайы рұқсаты жоқ кез келген ұшақ үшін жабық болды. Заңды түрде бұл аумақ Атом энергиясы жөніндегі комиссияға тиесілі болды, сондықтан бұл аумақ радиоактивті қалдықтарды сақтау үшін пайдаланылған деген аңыз бөгде адамдарға таратылды.
341 индексі бойынша алғашқы U-2 ұшағы 1955 жылы 24 шілдеде келіп, 4 тамызда ұзақ дайындықтан кейін ұшты. Биік таудағы барлау негізінен Кеңес Одағына рейдтерге арналғандықтан, ЦРУ «қызылдардың» оның бар екенін мүмкіндігінше кеш білуіне мүдделі болды. Жасырын сынақтар барысында U-2 жасаушылары ұшақтың сол кездегі радарларға іс жүзінде көрінбейтініне көз жеткізді, бірақ сонымен бірге оны максималды биіктікте де көзбен көруге болатыны анықталды. .
Біртүрлі ұшақ туралы хабарламалардың көпшілігі әдетте шығыс-батыс рейсінде күн батқаннан кейін U-2-ні байқаған азаматтық авиакомпания ұшқыштарынан келді. 1950 жылдардағы жолаушылар лайнерлері ымырт түскенде, қараңғыда 6 шақырым биіктікте ұшатын. Ал 20-21 км биіктіктегі барлаушы әлі күнге дейін күн сәулесімен жарықтандырылған. Оның ұзын қанаттары күн сәулесін шағылыстырған, сондықтан ұшқыштар жарқыраған нысанның найзағай жылдамдығымен қалай жарқылдағанын және бірден көзден ғайып болғанын көрді. Абсолютті фантастикалық сурет! Көптеген ұшқыштар бұрын соғысқан және ұшақтардың 14 шақырымнан жоғары көтерілмейтінін және мұндай жылдамдыққа дейін үдетпейтінін нақты білген. Сұрақ туындады: бұл не?
Сол жылдары Батыс қоғамы «табақ-манияны» бастан өткерді. Уфологтар әлемді әрбір оғаш аспан құбылысы бізге Марс немесе Шолпаннан диск тәрізді ғарыш кемелерімен ұшқан шетелдіктермен байланысты деп сендірді. Баспасөзде «ұшатын тәрелкелерді» бақылап қана қоймай, сонымен бірге олардың экипаждарымен – сұр терісі мен үлкен бастары бар ергежейлілермен кездескен куәгерлер туралы хабарламалар толы болды. Қиял-ғажайыптар да жұртшылықтың бөгде планеталықтарға деген қызығушылығын қуана пайдаланды: 1950 жылдары жат планеталықтар туралы көптеген кітаптар жарық көрді және ондаған фильмдер партитураға түсті .
Танымал мәдениет қоғамдық санада ұшатын тәрелкелердегі дұшпандық пиғылдағы жат ғаламшарлықтар туралы стереотипті қалыптастырды, сондықтан жарқыраған НЛО-ның Невада үстінен ұшуы (сөзбе-сөз айтқанда, нысан белгісіз болды) дереу куәгерлерден хабарлардың күшті толқынын тудырды. Сонымен қатар, куәгерлер арасында лайнер ұшқыштары да болды. Сонымен бірге, Әскери-әуе күштері де, ЦРУ да әскери құпияларды бере алмады және жауап қайтарудан бас тартты. Бұл әрине күлкілі. Осыған байланысты жұртшылық биліктің бөгде ғаламшарлықтар туралы ақпаратты жасырып жатқанына сенімді болды.
1960 жылы 1 мамырда Фрэнсис Пауэрс ұшқан ұшақтың бірі Кеңес Одағының үстінде атып түсірілгенде, У-2 биіктіктегі барлау ұшағы құпия болудан қалды. Ұшқыш ұсталып, сотталды. Барлау рейстері дереу тоқтатылды. U-2 құпиясы ашылғанымен, ЦРУ оның сынақтарын ешкім Грум көлінің жанындағы құпия нысанмен байланыстырмауы үшін бәрін жасады. Одан кейінде бұл маңда әскери құпия рертінде жаңа технологиялар құрастырылды. Дегенмен әр ұшақ шығарылған сайын, адамдар арасында жат ғаламшарлықтар туралы әңгіме тарай берді. Тарай берді. Жоғапрыда сөз болған аймақ «51-айлақ» атауын алды.