Саясат
Маусымда өзгерістер нақты күшіне енсе, ұстаздардың еңсесі көтеріліп қалады
Дәл қазір қоғамда «Педагог мәртебесі» туралы заң қызу талқылану үстінде. Дербес зейнеткерлер мен білім саласының жанашырларынан бастап жас педагогтар да билік ұсынып отырған мүмкіндікті орайы келгенде пайдаланып, ұсыныс айтудан қалыс қалып жатқан жоқ. Газеттің өткен санында журналистік зерттеуіміздің бас тақырыбы да осы заңға енетін талаптар хақында өрбіген еді. «Педагог мәртебесін қалайда арттыру керек!» деген ұран билік бастаған, қоғам қостаған іспен біте қайнасып жатыр. Дегенмен пікірлердің алуандылығы да желіні шарлап, қайшы көзқарастардың да ашық көрініс алуына жол ашты. Бірі "тек жалақыны көбейткенмен мұғалім мәртебесі артып кетпейді" десе, ендігі бірі «ұстаз беделі өз міндетінен тыс дүниелерді атқарғаннан төмендеп кетті, заң қабылданғанмен, әкімдік бәрібір де ұстаздарды билеп-төстеу әдетін шектей қоймайды» деген пікірлер ел арасында ашықтан ашық айтылды.
Бірақ, жер-жерде айтылып келе жатқан педагогтардың ұсыныстары 6 тарау, 21-баптан тұратын «Педагог мәртебесі» туралы заңда нақты ескерілгенге ұқсайды. Қазірде ҚР Білім және ғылым министрлігі сайтында заңның тұжырымдамасы мен алдын ала мәтіні жарыққа шықты. Мұғалім мәртебесін арттыруға күш салатын заңды қоғам талқысына шығару арқылы олқылықтың орнын толтыру министрліктегі мамандардың міндеті. Бұл ретте заңда ұстаз қауымын қуантатын талаптар бекіді. Ол қандай тиімді тетіктер дерсіз?
Біріншіден, 30 жылдан аса еңбек өтілі бар ұстаз зейнетке шыға алады. Бұл жас кадрларға орын босату мен мұғалім қызметінің лайықты еңбегіне берілген жеңілдік.
Екіншіден, дәптер тексеріп, сынып жетекшілік еткен ұстаздарға төленетін қаржының көлемі ұлғайды. Бұрын дәптер тексеруге 3500 теңге ақы төленсе, енді оның мөлшері 10600 теңгеге дейін артады. Ал, 5-11 сынып оқушыларының дәптерін тексеретін ұстаздар бұған дейін 4400 теңге алып келсе, енді 13200 теңгеге дейінгі ақшаны ала алады. Бұған сынып жетекшілігі үшін де қосылатын қаржыны қосыңыз. Ол бастауыш сыныптарда 5300 теңгеден жоғары сыныптарда яғни 15900 теңгеге дейін артады.
Мұғалім жалақысы жаңа заңға дейін де мінберден талай рет көтерілді. Жаңартылған білім беру мазмұны бойынша білімін арттырған ұстаздар, ағылшын тілінде сабақ бере алатын педагогтарға 35 мың теңге қосымша жалақыны биылдан бастап ұстаздар алуға көшті. Енді бес жылда бір рет кемінде 6 ай ғылыми қызметпен айналысқысы келетін мұғалімге шығармашылық демалыс беріліп, еңбек өтілі мен жалақысы сақталатын болады. Заң баптарына енген тағы бір толықтыру үздік ұстаздарды ұлықтауға арналды. Мәселен, «Үздік педагог» атағын иеленген ұстазға 300 еселенген АЕК-тен кем емес мөлшерде сыйақы белгіленеді. Бұл мұғалімнің құлшынып еңбек етіп, жас кадрларды педагог жұмысына қызықтыру бағыты үшін жасалып отырғанға ұқсайды.
Педагог қауым енді әлеуметтік проблемаларға да аса бас қатыра қоймайды. Себебі «Педагог мәртебесі» туралы заңда мұғалімдерді баспанамен қамтуға ерекше мән беріледі. Бастапқы жарнасыз жеңілдетілген несиемен үй сатып ала алады. Қызметтік баспана немесе жатақхана алуға да құқылы. Тіпті жеке тұрғын үй құрылысы үшін жер учаскелері бөлінеді. Мұндай жеңілдікке ие болған ұстаздар баспана проблемасына кезікпейді. Ал, бұл бар ынтаны тек білім алу бағытына бұрып, алаңсыз іздену мен кәсіби шыңдалуға жетелеуі керек.
Ауыл мұғалімдері де ақжолтай жаңалықтан құр қалмайды. Ауыл мен қала мектептерінің арасын жақындату міндетіне кіріскен билік жаңа заңда ауылда еңбек ететін мұғалімдердің жалақысы мен тарифтік мөлшерлемелер қаламен салыстырғанда кемінде 25 пайызға арттыруды енгізіп отыр.
Маусымда аталған өзгерістер нақты күшіне енсе, ұстаздардың еңсесі көтеріліп қалады. Білім эксперттері ТМД елдері арасында қазақстандық мектептердегі мұғалімдердің оқу жүктемесі тым ауыр екенін анықтады. Сол себепті де мұғалім жүктемесін қысқарту талабы да заңға нақты енгізу көзделуде. Қысқасы, жалақы артып, жүктеме қысқарып, баспаналы болатын педагог қауым заңның тезірек бекігенін тілейді. Ал, ең бастысы, мұғалімдер өз міндетіне қайшы келетін жұмыстарға жегілмейтін болады. Қаптаған қағазбастылықтан да құтылатын кезең алыс емес. Демек, мұғалім нақ алдына келген балаға білім беріп, шығармашылықпен айналыса алады. Бірақ, алмақтың да салмағы бар. Енді ұстаздарға қойылар талап күшеймек. Талап үдесінен шыға алмай қалу ұстаздың біліміне келіп тіреледі. Бұл іріктеу мұғалімдікке «келдім, кеттік» көзқараспен қарайтындарға тежеу болса игі.